
 Když jdu se psem na procházku do Stromovky, tak se mohu s radostí
 zaposlouchat do čilého ruchu stavebních strojů, brodit se bahnem vytvořeným
 náklaďáky a děsit se toho, zda mě některý z nich nepřejede. Přitom podle
 dřívějších vyjádření představitelů města se stavba Stromovky vůbec dotknout
 neměla. Jenže se objevily komplikace a je nutná betonová injektáž kvůli
 zpevnění podloží. A protože zespoda by to bylo moc drahé tak se najelo do
 Stromovky. Ušetřené peníze se prý věnují na opravu Šlechtovy restaurace, která
 už několik let chátrá. Rád si na to počkám a s radostí vidím vizi nablýskané
 šlechtovky za pár let. Zatím se musím smířit s tím že z parku a klidové zóny se
 stalo staveniště. 
 Nyní přišla ještě daleko horší zpráva a totiž že další rekreační zónu a místo
 odpočinku mnoha pražanů, letenské sady protne rušná silnice. Zde cituji z
 článku MF Dnes: 
 "Podle
 návrhů projektantů, které má redakce MF DNES k dispozici, by auta ve 
 směru
 z centra nadále jezdila kolem stadionu Sparty, ve směru do centra 
 pak
 po dočasné komunikaci z Badeniho ulice přes Letenskou pláň až na 
 křižovatku
 Milady Horákové s ulicí U Sparty. 
 Autům
 musí ustoupit stromy To by znamenalo, že řidiči budou projíždět v 
 místech,
 kde se dnes Pražané prohánějí na bruslích nebo kde se na přelomu 
 srpna
 a září koná každý rok zábavní festival Letní Letná. A je jisté, že k 
 zemi
 půjde i několik vzrostlých stromů. Podle projektové dokumentace jich 
silnici stojí v cestě šestnáct"
 Hurá. To jsme to tedy dopracovali. Zeleň protínají silnice a v parcích se to
 hemží těžkou technikou a duní zde stavební stroje. To však příběh zvaný městský
 okruh ani zdaleka nekončí. 
- Již na konci března začne
 nekonečný kolotoč uzavírek v Ulici Milady Horákové kdy zde nebudou jezdit
 tramvaje (auta ano, pro ty se vždy místo najde) a to bude probíhat v
 různých etapách až do I čtvrtletí 2009. V době mezi 7.1.2009 – 21.1.2009
 bude dokonce uzavřena část od Letenského náměstí až po Prašný
 most a Vítězné náměstí. Tramvaje se přece dají- na rozdíl od
 aut vždycky někudy odklonit:-)
- Na Malovance vznikne
 mimoúrovňová křižovatka dálničního typu (v husté městské zástavbě).
 Patočkovou ulicí nakonec zmíněný okruh povede tunelem přičemž při jeho
 stavbě se celá ulice totálně rozkope a občané budou mít před domy obří
 kráter asi dva roky.

 
- Prašný most se celý rozkope
 aby zde těsně od památkové rezervace vznikla další křižovatka (tentokrát
 převážně pod zemí) spolu s obřím parkovištěm.
Situace po dokončení na Prašném mostě:
 
- Celá stavba bude stát
 několik miliard korun a zadluží město na dlouhá léta dopředu.
- V oblasti Střešovic přímo v rezidenční zóně budou výduchy pro odvětrávání výparů z aut.
Vizualizace budoucích portálů tunelu Blanka spolu s parkovištěm:
 
- Ukázalo se že parkoviště na Letenské pláni bude zčásti vyčnívat nad povrch, tudíž není pravda to co říkali radní ještě před pár měsíci- tedy že by situace na Letné po stavbě měla vypadat stejně jako před ní.
Situace v Tróji po dokončení:
 
 Název tohoto článku jistě není náhodný a nesouvisí jen s
 tím, že převážná část okruhu bude realizována v tunelech. Dle mého jde o
 legální tunelování peněz daňových poplatníků. Proč měli radní a zastupitelé za
 ODS na stavbě tohoto nesmyslného komplexu takový zájem? Záleželo jim skutečně
 tolik na blahu občanů? Silně o tom pochybuji. Byl to jistě výhodný obchod pro
 ně i stavební firmy. I když jsou všechna tato tvrzení jen v rovině spekulací,
 myslím že na tomto projektu se jistě přiživilo mnoho lidí. 
 Občané samozřejmě toto vše zjišťují až v tuto chvíli. Především oni
 svým nezájmem zajistili co se nyní v Praze děje. Ale abych se neopakoval
 ze svého dřívějšího článku věnovanému převážně tunelu Blanka pod Stromovkou, ve
 kterém jsem uvedl i jiné nevýhody celého systému městského okruhu (nejdříve se
 staví vnitřní, až pak vnější okruh, čímž dojde naopak k nahuštění dopravy
 v centru, většina měst v západní evropě či Japonsku od těchto
 projektů naopak ustupuje a bourají je atd…), který můžete nalézt zde . 
Praha by si měla vážit a těžit ze své vyjímečnosti města s dostupnou a kvalitní veřejnou dopravou, kterou využívá 40% lidí. Postupně by měla stejně jako ostatní města v západní Evropě vytlačovat auta z města. Místo toho dělá naopak vše pro to aby město přizpůsobila autům. To je opravdu přístup hodný 21 století. Až si příslušní lidé uvědomí chyby svých předchůdců, bude už pozdě.
